همشهری آنلاین: قرارداد توسعه مرحله 27 و 28 میدان گازی پارس جنوبی امضا می‌شود.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیر عامل شرکت پتروپارس گفت: قرار داد توسعه مرحله 27 و 28 میدان گازی پارس جنوبی به ارزش پنج میلیارد و 600 میلیون دلار به زودی امضاء        می‌شود.

غلامرضا منوچهری گفت: بر اساس قول مدیران عامل شرکت‌های ملی نفت ایران و نفت و گاز پارس، قراردادهای توسعه این مرحله کمتر از دو هفته دیگر امضا می‌شود.

وی افزود: ارزیابی ما اینست که از این مرحله بتوان روزانه دو میلیارد فوت مکعب گاز و 80 هزار بشکه میعانات گازی استحصال کرد.

مدیر عامل شرکت پتروپارس تعهد توسعه مراحل 27 و 28 میدان گازی پارس جنوبی را 65 ماه بیان کرد و گفت: شرکت ملی نفت ایران، سرمایه گذاری برای توسعه این دو مرحله را به روش فاینانس بر عهده دارد و تامین مالی خواهد کرد.

توسعه مراحل 27 و 28 میدان گازی پارس جنوبی به شرکت پتروپارس از شرکت‌های زیرمجموعه نیکو واگذار شده و نیکو نیز از شرکت‌های وابسته به شرکت ملی نفت ایران است.

حدود 50% از ذخایر گاز ایران در میدان گازی پارس جنوبی قرار دارد؛ میدان عظیم گازی پارس جنوبی که بزرگترین میدان فراساحلی جهان است، در خلیج فارس قرار دارد و بین ایران و قطر مشترک است.

سهم ایران از این میدان نزدیک به 2 / 14 تریلیون متر مکعب گاز (برابر 8% ذخایر جهان) و بیش از 18 میلیارد بشکه میعانات گازی است.

میدان گازی پارس جنوبی در بخش ایرانی به 28 فاز تقسیم و طراحی شده و قراراست از هر یک از این فازها روزانه 28 میلیون متر مکعب (یک میلیارد فوت مکعب) گاز استحصال شود.

تاکنون هشت فاز این میدان به بهره برداری کامل رسیده است.

کد خبر 93732

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز